tirsdag 2. juli 2013

Rammekort til brudepar med mal ;O)

Rammekort til brudepar . jeg har slettet ansiktene da dette er  personlige bilder
perlebånd er fra lykkener.no
Stempel fra northstarstamps.no
hjerte dies og banner dies er fra fixide.no
de har den også på
  http://www.kreativscrapping.no/products/nellie-snellen-dies-mfd022-heart
Hjerteperler har jeg fått av min venninne Merete Green larsen.
Glass charms er fra min venninne Bente Sve
resten av blondene har jeg fått i min 40 årsdag
 så er det noen du liker så se på bilder fra kort og gaver fra min 40 årsdag .

Dette er inni kortet. Dette er mitt favoritt perlebånd. Jeg elsker det! Nå vet jeg at det er en norsk butikk som tar det inn og jeg har fått handlet inn en del til meg selv ;O)
lykkener.no  selger dette båndet og masse masse mer stasj og snacks ;O)
northstarstamps.no  selger dette stempelet med kjærlighet.
Grete og Kenneth har jeg skrevet ut på fotopapir med wordpad  og dieset ut i banner .
Charms har jeg fått av min venninne Bente Sve ;O)
scrapmagasinet.no og fixide.no selger disse flotte hjertediesene .
mønster arket er fra bikuben.com 

hjertedies ;


Bilen over hjertet er fra cricut maskinen .
Bilen nede er fra en serie jeg har kjøpt på nettet..

skiltet oppe i høyre hjørnet er fra scrapmagasinet.no
Brudekjolen er fra cricutmaskinen 
                               RAMMEKORT;

                        Svart strek betyr preg
                        Rød strek betyr kutt
                        NB: husk at om du skal sverte kantene
                        så gjør det  før du limer alt sammen ;O)

               1 . Kutt kartong/bazzil i 8x8 inch
               2 . Preg inn på 1/2 inch og 1 inch på alle fire sider
               3. preg så en firkanten ;
                   2 inch fra utsiden og inn mot midten
                  Det blir da på  2 inch og 6 inch
                  så 2 1/2 inch og 5 1/2 inch
                  til slutt  3 inch og på 5 inch
                  klipp bort de fire hjørnene slik det er tegnet i rødt på bildet.


                           så tar du en linjal og starter å kutte i kryss slik som på bildet  over her ,
                                                     fra hjørne til hjørne i den lille firkanten.


                                                     Den skal da være 4 x 4 inch stor .
                                         Vent med å lime endene sammen  på denne rammen 

               Nå er det *boksen* som skal være inni den firkaneten du har kuttet opp som står for tur


                                                           1 . kutt oppp kartong/ bazzil i 5x5 inch                   
                                                                    2 . Preg 1/2 inch in fra hver side.
                                                                    3 . Lim sammen denne og lim den deretter inn i den store rammen . 

                                                                            Nå skal vi lage baksiden av rammen .




                                                                           1 . Kutt  opp bazzil i 7x7 inch 

                                                                           2. preg en 1/2 inch inn fra alle fire sider.

                                                             Lim sammen og sett denne på baksiden av rammen.
                                                          Nå tar du og kutter kartong/bazzil til 6x12 inch (halvparten) 
                                                         og bretter i to.Denne limer/paper du med dobbeltsidig tape til 
                                                                                          rammens bakside.

                                                                                      Da er det bare å pynte.

                                                                                      ALT AV PYNT ER LOV  
                                                                                       BRUK FANTASIEN ;O) 
                                                                      IKKE GLEM OG KOS DEG OG HA DET GØY

                                                                                                   Tips fra meg ;
                                                      kutt til  flere rammer på en gang da du først lager så har du noen
                                                        klart til neste gang du lager.og da lærer du fortere og husker 
                                                                             mal og mål lettere til neste gang ;O)
                                                                                                       Lykke til ;O)  
kontakt meg gjerne på skype;
 alfiandersen
Rita Andersen
andersen-73@hotmail.com

                                                                         

                                                                       

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar